onsdag 23 december 2009

DAN FÖRE DAN...

julafton imorgon. Vad tiden gått fort. Det är så vitt och ljuvligt ute. Vi bränner en massa ljus, både inne och ute. Jag vill önska alla en fridfull julhelg!

tisdag 15 december 2009

JULGRANEN





är klädd och sprider väldoft i huset. Tog in granen för en vecka sedan. Njuter av julförberedelserna och av ljuset av julljusen denna mörka, kalla vintertid. Har hinkar med vatten ute på trappan. Det blir till fina islyktor.

onsdag 9 december 2009

JULSTÄMNINGEN INFINNER SIG...


äntligen. Har planterat vita hyacinter i stora zinkfat, arrangerat ljus på silverbrickor. På fredag blir det julbak; Lussekatter och pepparkakor. Snö har jag beställt först till julafton. Cheerio!

torsdag 26 november 2009

JULSTÄMNING...


saknas...Har tagit fram julsakerna, men de har inte riktigt hittat sin plats ännu. En orsak till det är att jag har världens förkylning...På riktigt! Knappt så jag orkat upp ur sängen på hela veckan. Te, konjak och vitlök...och mera te och konjak.

torsdag 19 november 2009

SNYGGA BURKAR...

för pasta och muesli. Tog fram mina julsaker igår för att gå igenom vad som behöver inskaffas i år. Jag blev själv förvånad hur mycket jag lyckats samla på mej igen... Alltså, inget nytt skall köpas. Skall bara göra stora blomster arrangemang i zinkkrukor. Hyacinter och kottar och mossa
Cheerio!

fredag 6 november 2009

I HÖSTMÖRKRET


behövs lite ljusglimtar... En resa att se framemot, planera julens dekorationer m.m. Det är så mörkt på kvällarna,. Sitter mest framför TV:n och slö tittar på program. I dag ska jag dock till gymet och få ett träningsprogram. Har en egen personaltrainer....

tisdag 27 oktober 2009

NY LAMPA

i höstmörkret. En super-fin lampa från IKEA. Kan sitta och surfa vid mitt skrivbord. Har hittat en massa nya fina bloggar, butiker m.m. Måste plugga lite japanska. Konbanwa!